UWAGA! BLOG PRZENISIONY

NOWE WPISY ZNAJDZIECIE NA WWW.FAJNEOGRODY.PL .

12 sierpnia 2013

Chcę się dziś z Wami podzielić fajnym pomysłem na rabaty jaki podpatrzyłam pod Hotelem Ibis w czeskim Ołomuńcu. W ogóle bardzo polecam Wam to miasto, ma piękną starówkę. Jak czytamy w Wikipedii: Rozległe ołomunieckie Stare Miasto jest drugim, po centrum Pragi, największym zespołem zabytkowym w Czechach. 
Zabudowa w jego obrębie reprezentuje głównie styl renesansowy i barokowy. Stojąca na Górnym Rynku kolumna Trójcy Przenajświętszej jest wpisana na lista światowego dziedzictwa UNESCO.
Równie cenne jest XIX-wieczne śródmieście tworzące wielkomiejski wizerunek miasta oraz dzielnice Klášterní Hradisko i Svatý Kopeček z barokowymi klasztorami. Liczba turystów rocznie odwiedzających miasto jest zbliżona do liczby jego ludności. Ołomuniec jest jednym z najważniejszych w skali kraju ośrodków administracyjnych, przemysłowych, handlowo-usługowych, akademickich (m.in. Uniwersytet Palackiego) i kulturalnych. 

Sama rabata jest bardzo prosta, na bazie kosodrzewiny, lawendy i ozdobnych traw. Całość wygląda wg. mnie rewelacyjnie i doskonale uzupełnia industrialne elementy infrastruktury technicznej. Brawo! Tak prosto i tak fajnie. Ja patent kupuję i zapisuje w pamięci :) Lawenda w takim wydaniu bardzo mi pasuje. 






widok na starówkę i  Kolumnę Trójcy Przenajświętszej:





3 komentarze:

Najchętniej czytacie:

Pamiętaj:

Zdjęcia i teksty zamieszczone na blogu są w większości mojego autorstwa. Chcesz skorzystać, napisz. Nie kopiuj bez mojej pisemnej zgody. Dziękuję :)

Kontakt ze mną:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *