UWAGA! BLOG PRZENISIONY

NOWE WPISY ZNAJDZIECIE NA WWW.FAJNEOGRODY.PL .

11 stycznia 2013

Zmiany w "Dobrej Książce" (znajdziecie tę listę z boku, po lewej stronie bloga) postanowiłam zaprezentować książki "fabularne" lub jak kto woli tzw. prozę, w których przewija się tematyka ogrodowa i w jakiś szczególny sposób się z nią łączą. To książki dla mnie ważne, które wywarły na mnie wrażenie i w pewien sposób kształtowały ogrodową wrażliwość. Czytałam je na różnych etapach życia, począwszy od uwielbianego w dzieciństwie 
  • "Tajemniczego ogrodu" - gdzie ogród w zasadzie jest jednym z bohaterów magicznej historii przyjaźni i tajemnicy. Wszystko to w nieco mrocznym angielskim majątku, gdzie los rzuca pewna małą, samotna dziewczynkę A tam... dziewczynka odnajduje ... stary, zamknięty za wysokim murem ogród, który skrywa romantyczną tajemnicę. Wspaniałe opisy przyrody, ogrodu. Magia. Zresztą wielu zna tę historię, jak nie z książki to z filmu Agnieszki Holland - absolutnie cudowny także, oddający atmosferę powieści. Polecam nie tylko dzieciom, ale i wszystkim dorosłym! Czytając mamy autentyczne ciarki.Teraz nie ma takich książek dla dzieci!
    Klatka z filmu "Rebecca" http://www.sodahead.com
  • Kolejny etap i kolejna książka z autentycznymi ciarkami, a wręcz gęsią skórą. To "Rebeka"Daphne du Maurier. Wielokrotnie ekranizowana z lepszym lub gorszym skutkiem. Polecam ją głównie paniom, bo to jak by nie patrzył, romansidło. Ale nie takie zwykłe, bo z wspaniałym (znowu angielskim) ogrodem w tle. Jest prawdziwy dreszczyk, jest romans, jest tajemnica, piękna, zła kobieta i dobry "kopciuszek", jest i piękny książe! A wszystko to w pięknej, tonącej w rododendronach i azaliach, nadmorskiej posiadłości. Wspaniałe opisy ogrodu!

  • Wreszcie ostatnia "moja książka" czyli "Pod słońcem Toskanii". Tytuł znany bardziej w odniesieniu do filmu, ale jak to często było, film powstał na kanwie książki. Zarówno film jak i książka super. Polecam raczej paniom 20+ :) Historia amerykanki, która rozpoczyna nowe życie we włoskiej Toskanii. Kupuje stary dom z ogrodem i sadem i gajem oliwnym, remontuje go i urządza na nowo. Fajna, optymistyczna książka o życiu, przyjemności, jedzeniu i ogrodzie, naturze które także dość często przewijają się treści! Z "Pod słońcem Toskanii" kojarzy mi się w klimacie film "Dobry Rok" (książki nie czytałam). Obejrzyjcie sobie bo jest tak bardzo fajna wiejska, francuska posiadłość i winnica w roli głównej. Bardzo, brdzo mi się podobało. Ja nawet filmów nie mogę jak widzicie oglądać, bez zwracania uwagi na ogrodowe aspekty. Ech, filmom muszę chyba poświęcić oddzielny dział - jest też o czym pisać!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Najchętniej czytacie:

Pamiętaj:

Zdjęcia i teksty zamieszczone na blogu są w większości mojego autorstwa. Chcesz skorzystać, napisz. Nie kopiuj bez mojej pisemnej zgody. Dziękuję :)

Kontakt ze mną:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *