UWAGA! BLOG PRZENISIONY

NOWE WPISY ZNAJDZIECIE NA WWW.FAJNEOGRODY.PL .

15 stycznia 2013

Ponieważ nie mogę już doczekać się wiosny i mm absolutnie dosyć śniegu i mrozu postanowiłam, wszystkim, którzy czują podobnie, umilić czas oczekiwania. Mam dla Was mini konkurs - zagadkę :)

A oto pytanie: 
Hepatica nobilis to łacińska nazwa jednego z pierwszych wiosennych kwiatów. Jak brzmi polska nazwa rośliny? 
Pierwsze trzy osoby które przyślą na mojego maila ogproj@gmail.com prawidłową odpowiedź dostana od mnie pocztą nasiona Maciejki :) Koniecznie napiszcie adres do wysyłki!

Maciejka, czyli inaczej Lewkonia dwurożna to w naszym klimacie roślina jednoroczna, znana i lubiana głównie ze względu  na intensywny zapach. Nasiona możecie wysiać już w końcu kwietnia do gruntu, lub wcześniej do pojemników na rozsadę. Maciejka dorasta do około 30 cm.
Możemy ją wysiewać przez cały sezon w gruncie i pojemnikach. Kwitnie około 2-3 tygodnie. Zapach jest intensywny szczególnie o zmierzchu. Wymagania ma niewielkie i zazwyczaj się udaje. Nie lubi pełnego cienia.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Najchętniej czytacie:

Pamiętaj:

Zdjęcia i teksty zamieszczone na blogu są w większości mojego autorstwa. Chcesz skorzystać, napisz. Nie kopiuj bez mojej pisemnej zgody. Dziękuję :)

Kontakt ze mną:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *